Παλαιότερα τεύχη:

Αναζήτηση στα σώματα κειμένων της εφημερίδας-Λέξη κλειδί: 

Συνεντεύξεις 

 Συνέντευξη με την ομάδα του RoboMarathon

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ
ΤΗΣ Ε? ΤΑΞΗΣ (Έκτωρ Φυντανάκης, Γιάννης Κυριανάκης,
Μυρτώ Πυρουνάκη, Δώρα Πρέκα, Ηλίας Πρέκας)
ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΤΟΝ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗΣ ?ROBOMARATHON?

Ερώτηση: Πότε αρχίσατε να ασχολείστε με τη ρομποτική;
Έκτωρ: Όταν ήμουν στην Τετάρτη Δημοτικού, ο κύριος Μανώλης μας είχε βάλει να φτιάξουμε ρομποποδοσφαιριστές. Από τότε κατάλαβα ότι μου αρέσει η ρομποτική!
Γιάννης: Όταν ο κύριος Μανώλης μας έδειξε τα Lego ?WeDo? - μου άρεσε πολύ και ήθελα να συνεχίσω!
Μυρτώ: Η ρομποτική μου άρεσε από όταν ήμουν αρκετά μικρή. Στην αρχή ξεκίνησα με την κατασκευή των ρομπότ και ύστερα άρχισα και να προγραμματίζω!
Δώρα: Όταν ήμασταν Τετάρτη Δημοτικού, ο κύριος Μανώλης μας ρώτησε αν θέλουμε να ασχοληθούμε με τη ρομποτική. Με το που κλείσαμε για καραντίνα, ξεκινήσαμε να συμμετέχουμε σε έναν διαγωνισμό για τη ρομποτική!
Ηλίας: Όταν ο κύριος Αντώνης είχε φέρει τα Lego we do. Μετά άκουσα τον φίλο μου που έκανε ρομποτική και άρχισα με τον Γιάννη και τον Έκτορα να κάνουμε ρομποτική!

Ερώτηση: Πώς σας ήρθε η ιδέα να συμμετέχετε στο Robomarathon και πώς νιώθετε που συμμετέχετε;
Έκτωρ: Πρέπει να ήταν Οκτώβρης όταν ο κ. Μανώλης έστειλε e-mail στη μαμά μου. Όταν το είδα ήμουν πολύ χαρούμενος και αμέσως δήλωσα συμμετοχή. Μετά από λίγο με πήρε ο Γιάννης, με ρώτησε αν ήθελα να πάω μαζί του στον διαγωνισμό και εγώ φυσικά του απάντησα: «Ναι!»
Γιάννης: Πάντα ήθελα να συμμετέχω σε έναν διαγωνισμό ρομποτικής και είμαι πολύ χαρούμενος γι? αυτό. Είμαστε πολύ καλή ομάδα με τον Έκτορα και αυτό μας κάνει περήφανους και τους δύο.
Μυρτώ: Στην αρχή μας το είπε ο κύριος Μανώλης ότι υπάρχει αυτός ο διαγωνισμός και αν θέλουμε μπορούσαμε να συμμετέχουμε. Εμένα μου άρεσε η ιδέα και νιώθω πολύ ωραία που συμμετέχω.
Δώρα: Η ιδέα ήταν πιο πολύ της Μυρτώς, της φίλης μας. Αισθάνομαι όμορφα που συμμετέχω και είμαι ενθουσιασμένη.
Ηλίας: Στην αρχή έκανα ρομποτική με τον κ. Μανώλη. Μετά μας μίλησε για τον διαγωνισμό. Αισθάνομαι πολύ ωραία που συμμετέχω αλλά κάποιες φορές βαριέμαι!

Ερώτηση: Όλοι οι διαγωνιζόμενοι χρησιμοποιούν το ίδιο πρόγραμμα;
Έκτωρ: Ναι, αναγκαστικά γιατί δεν μπορούμε να προσλάβουμε έναν άνθρωπο για μια γλώσσα προγραμματισμού.
Γιάννης: Ναι.
Μυρτώ: Όχι ακριβώς. Κάποια πράγματα είναι ίδια, αλλά συνήθως τα προγράμματα είναι διαφορετικά μεταξύ τους.
Δώρα: Ναι, χρησιμοποιούν όλοι το ίδιο πρόγραμμα και τις ίδιες εντολές.
Ηλίας: Ναι, χρησιμοποιούμε το ίδιο πρόγραμμα.

Ερώτηση: Πώς γίνεται ο διαγωνισμός και πόσο χρόνο παίρνει η κάθε δοκιμασία;
Έκτωρ: Αναλόγως τη δοκιμασία. Ο διαγωνισμός δεν γίνεται δια ζώσης, είναι διαδικτυακός. Για κάθε δοκιμασία μας δίνουν 2 εβδομάδες και οι δοκιμασίες είναι 6. Κάθε δοκιμασία μας παίρνει περίπου 5 ώρες.
Γιάννης: Ο διαγωνισμός εκτελείται σε 6 φάσεις. Έχουμε συνήθως 2 εβδομάδες διορία και μετά βαθμολογούμαστε ανάλογα πόσο γρήγορο είναι το πρόγραμμά μας.
Μυρτώ: Έχουμε περιθώριο 2 εβδομάδες, αλλά εμείς συνήθως την κάνουμε σε 2 ημέρες. Πρέπει να κάνουμε τη δοκιμασία σε ένα συγκεκριμένο περιθώριο χρόνου και το ρομπότ πρέπει να τερματίσει την πίστα χωρίς να χάσει το δρόμο του και χωρίς να κάνει κάποιο λάθος.
Δώρα: Στην πρώτη δοκιμασία το ρομπότ πρέπει να κάνει έναν ολόκληρο κύκλο και να σταματήσει στον τερματισμό. Η κάθε δοκιμασία παίρνει μια εβδομάδα και 6 ημέρες.
Ηλίας: Η δοκιμασία παίρνει περίπου 2 εβδομάδες και ο διαγωνισμός γίνεται διαδικτυακά.

Ερώτηση: Σε ποια αποστολή τα πήγατε καλύτερα μέχρι στιγμής;
Έκτωρ: Στην 3η δοκιμασία, όταν βγήκαμε τρίτοι.
Γιάννης: Τα πήγαμε καλύτερα στην 3η δοκιμασία ? βγήκαμε τρίτοι στην Ελλάδα.
Μυρτώ: Στην 5η.
Δώρα: Στην προτελευταία.
Ηλίας: Στην 6η δοκιμασία.

Ερώτηση: Ποια είναι τα συναισθήματά σας φτάνοντας στον τελικό;
Έκτωρ: Δεν έχω πολλά συναισθήματα φτάνοντας στον τελικό. Ένα συναίσθημα μου είναι σίγουρα η ικανοποίηση.
Γιάννης: Προσπαθήσαμε πολύ γι? αυτό. Τελικά, με πολύ χρόνο αφιερωμένο σε αυτό, νιώθω σαν αυτούς που βλέπεις στα βιντεάκια του WRO (World Robot Olympiad).
Μυρτώ: Έχω χαρεί που είμαι στον τελικό, αλλά συγχρόνως έχω και λίγο άγχος.
Δώρα: Χαρούμενη, ενθουσιασμένη και αναρωτιέμαι ποια θα είναι η τελευταία δοκιμασία.
Ηλίας: Χαρά και κάποιες φορές βαρεμάρα.

Ερώτηση: Ποια ήταν η αγαπημένη/χειρότερη στιγμή σας ως τώρα;
Έκτωρ: Στην πέμπτη δοκιμασία, όταν είχαμε κάνει ένα πρόγραμμα πολύ καλό και οι πιθανότητες να μην δουλέψει ήταν 1/1.000. Κι ο Γιάννης, o συνεργάτης μου και φίλος, δεν το έστειλε?
Γιάννης: Καλύτερή μου στιγμή ήταν όταν είχα ανοίξει τον υπολογιστή και είδα τα αποτελέσματα: είχαμε βγει τρίτοι στην Ελλάδα! Από όταν ήμουν μικρός μου, μου κινούσε το ενδιαφέρον και ευχόμουν να ήμουν στη θέση αυτών των παιδιών που συμμετείχαν. Η χειρότερή μου στιγμή ήταν όταν δεν είχα στείλει ένα πρόγραμμα και στεναχωρηθήκαμε και οι δύο πολύ...
Μυρτώ: Η καλύτερή μου στιγμή είναι κάθε φορά όταν τελειώνουμε τη δοκιμασία. Δοκιμάζουμε το ρομπότ αν κάνει καλά το πρόγραμμα και τερματίζει την πίστα σωστά. Η χειρότερη στιγμή νομίζω ήταν όταν είχαμε τελειώσει το πρόγραμμα και τα έκανε όλα σωστά, αλλά είχαμε ξεχάσει να κάνουμε Save κι έπρεπε να το κάνουμε πάλι από την αρχή?
Δώρα: Όταν έμαθα πως στην πρώτη δοκιμασία αντί για να τα πάμε καλά τα πήγαμε σχετικά κακά.
Ηλίας: Στην πρώτη δοκιμασία γιατί είχαμε πάρει κακό βαθμό.

Ερώτηση: Αν δεν υπήρχε η πανδημία (COVID-19) ποιες θα ήταν οι συνθήκες του διαγωνισμού; Θα το προτιμούσατε;
Έκτωρ: Άμα δεν υπήρχε ο COVID-19 τότε δεν θα υπήρχε ο διαγωνισμός αυτός. Μάλλον θα υπήρχε κάποιος άλλος. Θα προτιμούσα τον άλλον διαγωνισμό, γιατί θα γινόταν δια ζώσης.
Γιάννης: Αυτός ο διαγωνισμός δεν θα ήτανε ίδιος χωρίς τον COVID-19, επειδή δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι είναι ένας διαδικτυακός διαγωνισμός εικονικής ρομποτικής, που διοργανώθηκε εξαιτίας του COVID-19. Προσωπικά δεν ξέρω τι θα προτιμούσα.
Μυρτώ: Αν δεν υπήρχε ο COVID-19, σίγουρα οι συνθήκες θα ήταν πιο ευχάριστες. Δεν θα κάναμε εξ αποστάσεως. Θα προτιμούσα να μην υπήρχε ο COVID-19, γιατί θα ήταν πολύ πιο ωραία, αλλά και πάλι μου αρέσει.
Δώρα: Αν δεν υπήρχε ο COVID-19, θα κάναμε στο 4ο Δημοτικό Σχολείο Ερμούπολης και σίγουρα θα το προτιμούσα.
Ηλίας: Οι συνθήκες του διαγωνισμού θα ήταν διαφορετικές. Θα πηγαίναμε στο 4ο Δημοτικό Σχολείο Ερμούπολης και θα έπρεπε να είχαμε ένα laptop. Θα το προτιμούσα αυτό!

Ερώτηση: Ποιο είναι το σημαντικότερο που μάθατε από όλη τη διαδικασία;
Έκτωρ: Το καλύτερο που έμαθα είναι πως μ? αρέσει πάρα πολύ η ρομποτική!
Γιάννης: Το σημαντικότερο πράγμα που έμαθα από τον διαγωνισμό είναι ότι η συνεργασία είναι το παν!
Μυρτώ: Έμαθα περισσότερα πράγματα για τη ρομποτική και να προσπαθώ όλο και περισσότερο.
Δώρα: Πως θέλει υπομονή, συνεργασία και ομαδικότητα.
Ηλίας: Θέλει πολλή συγκέντρωση και πολύ χρόνο.

Ερώτηση: Ποια είναι τα σχέδιά σας για το μέλλον;
Έκτωρ: Θα ήθελα να πάω και σε άλλους διαγωνισμούς. Να μάθω παραπάνω πράγματα και να μάθω μια γλώσσα προγραμματισμού ? την Python.
Γιάννης: Θέλω να μάθω κι άλλους κώδικες, να φτιάξω δικά μου ρομπότ, δικές μου κατασκευές, να τα προγραμματίζω, να γίνω προγραμματιστής και να πάμε με τον Έκτορα και σ? άλλους διαγωνισμούς.
Μυρτώ: Δεν έχω μεγάλα σχέδια, αλλά θέλω σίγουρα να συνεχίσω ν? ασχολούμαι με τη ρομποτική!
Δώρα: Θα ήθελα να συμμετέχω και σ? άλλους διαγωνισμούς. Ιδανικά, θα ήθελα να γίνουν δια ζώσης.
Ηλίας: Θα ήθελα να συνεχίσω ν? ασχολούμαι με τη ρομποτική, όμως όχι να συμμετέχω πάλι σε διαγωνισμό, γιατί οι δοκιμασίες παίρνουν πολύ χρόνο και τ? αποτελέσματα βγαίνουν σε 1 βδομάδα.

Σύνταξη ερωτήσεων/Δημοσιογράφοι: Αρετή Αλεξανδρή,
Ηλέκτρα Λόη, Μαργαρίτα Μπαρμπαρή, Δημήτρης Μπαρμπούνης, Σπύρος Κασσιώτης, Δήμητρα Δαρζέντα, Αντώνης Ζαρμπώνης, Χρήστος Συρίγος, Εύη Κουτλή

      Μαθητής/τρια: 3ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΜΟΥΠΟΛΗΣ
Τάξη: Ε
Σχολικό έτος: 2020-21

 

 Δείτε περισσότερα...

 

Άρθρο 

Δεν υπάρχουν ακόμη σχετικά άρθρα

 Δείτε περισσότερα...

 

Διαβάσαμε, γράψαμε, ακούσαμε, είδαμε! 

Τα φανταστικά ρομπότ της Ε? τάξης!

Τα ρομπότ που υπάρχουν στον πλανήτη μας κάνουν πολλά πράγματα, όμως σκεφτείτε να υπήρχαν ρομπότ που να έκαναν ό,τι θέλαμε! Ποιος ξέρει; Μπορεί σε 100 χρόνια να υπάρχει ό,τι ρομπότ θέλει ο καθένας.
Αυτά είναι τα φανταστικά ρομπότ της Ε? τάξης!

«Εγώ θα ήθελα:
1) Ένα ρομπότ που να μου κάνει τα μαθήματα.
2) Ένα ρομπότ που θα μου φτιάχνει το φαγητό μου.
3) Ένα ρομπότ που θα πηγαίνει αυτό στο σχολείο αντί για εμένα.
4) Ένα ρομπότ αμάξι που θα πετάει.»

«Σε όλους αρέσουν τα ταξίδια .Και στον καθένα αρέσει και ένα διαφορετικό μέσο μεταφοράς, το οποίο μπορεί να του αρέσει επειδή: μπορεί να είναι γρήγορο, διασκεδαστικό ή ακόμα και μοναδικό! Εμένα τα δύο πιο αγαπημένα μου οχήματα είναι το ποδήλατο και το αεροπλάνο. Γι? αυτό λοιπόν θα ήθελα να φτιαχτεί ένα φανταστικό μηχάνημα που μπορείς την ώρα που κάνεις πετάλι να βλέπεις όλο τον κόσμο από ψηλά!
Μοιάζει/Το φαντάζομαι κάπως έτσι:

ΠΩΣ ΔΟΥΛΕΥΕΙ:
Το πετάλι κάνει τα πανιά να πηγαίνουν πάνω-κάτω ακριβώς όπως τα πουλιά.
Όσο πιο γρήγορα κάνει κάποιος πετάλι τόσο πιο γρήγορα θα κουνιούνται τα πανιά και τόσο πιο ψηλά θα ανεβαίνει. Είναι κατάλληλο για κάποια μικρή εκδρομή για μια βόλτα ή ακόμα και για παιχνίδι!»
«Θα ήθελα να έχω ένα μηχανικό κρεβάτι που όταν πάει 7:30 να με πετάει μέσα σε έναν σωλήνα ο οποίος θα με πηγαίνει μέσα σε μια ντουλάπα. Όχι κανένα ντουλαπάκι, μη σας μπαίνουν ιδέες. Μετά, αυτή η ντουλάπα θα με ντύνει και θα με τηλεμεταφέρει στην κουζίνα, γιατί το πρωί μόλις ξυπνήσω, δεν έχω πολύ ενέργεια μέχρι να φάω πρωινό!»

«Το ρομπότ της φαντασίας μου είναι ένα στρογγυλό ρομπότ που θα γίνεται αυτοκίνητο. Θα πετάει σε όλον τον κόσμο, θα παίζει δυνατή μουσική, θα έχει πισίνα, μπαρ με αναψυκτικά, εστιατόριο, χώρο διασκέδασης και έναν χώρο χαλάρωσης.»

«Τα ρομπότ είναι μηχανές που μπορούν να εκτελούν διαδικασίες σε καθορισμένα βήματα. Στην καθημερινή μας ζωή κάνουμε πράγματα, όπως να περπατάμε με άνεση χωρίς φόβο να σκοντάψουμε ή να οδηγούμε αυτοκίνητα και άλλες δραστηριότητες που τις εκτελούμε εντελώς μηχανικά. Είναι ακριβώς οι εργασίες όπου είναι αποτελεσματικά τα ρομπότ. Μερικοί άνθρωποι που είναι τυφλοί δεν μπορούν να κάνουν τέτοιες καθημερινές μηχανικές δραστηριότητες.
Το ρομπότ που θα ήθελα να κατασκευαστεί θα ήταν ένα ρομπότ αντί για το μπαστούνι των τυφλών. Θα τους έλεγε τι υπάρχει μπροστά τους, αν βρίσκεται στο ύψος των ματιών τους, αν μπορούν να το φτάσουν με το χέρι τους. Θα έβρισκε τις διαβάσεις πεζών μέσα στις πόλεις και θα τους έλεγε αν μπορούν να περάσουν απέναντι, αν το φανάρι είναι κόκκινο ή πράσινο, τα ονόματα των δρόμων και τα δρομολόγια για τον προορισμό τους. Θα μπορούσε ακόμα, σε συνδυασμό με κάτι σαν τάμπλετ να προσαρμόζεται στο αυτοκίνητο και να το οδηγεί μόνο του. Ένα τέτοιο ρομπότ, που θα βοηθούσε πολύ τυφλούς ανθρώπους, θα μπορούσε να παρέχεται δωρεάν σε όσους το χρειάζονται από τα νοσοκομεία.»

«Θα σας πω τι επάγγελμα θα κάνει το ρομπότ μου: θα πλένει τα ρούχα μου, θα σφουγγαρίζει, θα σκουπίζει, θα πηγαίνει στο σχολείο αντί για εμένα, θα κάνει μασάζ, θα ετοιμάζει φαγητό, γενικά θα κάνει ό,τι θες! Αυτό είναι το ρομπότ που θα έχω και μπορεί να αρέσει και στους άλλους.»

«Ένα ρομπότ που θα ήθελα να υπάρχει θα ήθελα πρώτα απ? όλα να παίζει μαζί μου, θα ήθελα να παίζουμε μαζί ποδόσφαιρο και να με βοηθάει στα μαθήματα μου. Το σχήμα του θα είναι σαν κύκλος, βασικά σαν σφαίρα, τα μάτια του θα είναι πράσινα και θα φωτίζουν. Θα είναι πολύ φιλικό αλλά και άτακτο, όμως και πάλι θα ήθελα να υπάρχει ένα τέτοιο ρομπότ.»

«Θα ήθελα να υπήρχε ένα ρομπότ που να μου δίνει χάπια. Αυτά τα χάπια θέλω να με κάνουν τον καλύτερο στον πλανήτη, στα ενδιαφέροντα ή χόμπι που έχω. Επίσης, θέλω με ένα κουμπί να το πατάω και να μου δίνει 5 τρισεκατομμύρια ευρώ ή δολάρια ή οποιαδήποτε άλλα χαρτονομίσματα και ψιλά από όλον τον κόσμο.»

«Πολλές ιδέες για το τι θα εφευρεθεί στο μέλλον είναι πολύ συνηθισμένες, όπως οι χρονομηχανές. Εγώ θα σας πω για κάτι που -νομίζω- δεν έχω ξανακούσει, και πιθανότατα ούτε κι εσείς. Στο μέλλον θα ήθελα να εφευρεθεί μια μηχανή στα σινεμά, που να κάνει πιο ρεαλιστική την ταινία. Ας πούμε, να σου δίνουν την αίσθηση του ήρωα, τι βάρος κουβαλάει, τι μυρίζει, τι γεύεται, κ.τ.λ.»

«Ένα μηχάνημα που θα μου άρεσε να κατασκευαστεί κάποτε είναι το ρολόι-ολόγραμμα. Είναι κάτι που θα το ήθελα πολύ. Θα μπορούσε όταν πατάς ένα κουμπί να εμφανίζεται μια οθόνη και να μπορείς να πατάς πάνω του και να γράφει. Ή, όταν πατάς ένα άλλο κουμπί, από το ρολόι θα εμφανίζεται ένα πληκτρολόγιο-ολόγραμμα που θα σε βολεύει καλύτερα. Αυτό θα είναι σαν υπολογιστής. Θα έχει YouTube, Google και παιχνίδια. Θα μπορείς να κατεβάσεις νέες εφαρμογές χωρίς δυσκολία. Θα μπορείς να δεις οποιαδήποτε ταινία ή σειρά θέλεις. Θα μπορείς να το φοράς όταν πηγαίνεις ταξίδια χωρίς να πάρεις υπολογιστή. Δεν θα χρειάζεται φόρτιση παρά μόνο σε 3μήνες. Αν χρειάζεται να κρατήσεις σημειώσεις πατάς το κουμπί και γράφεις κατευθείαν αυτό που θέλεις χωρίς να το ξεχάσεις. Αν πηγαίνεις κοντά σε κάποιον θα μπορείς να καταλάβεις τι σκέφτεται. Αυτό είναι το μηχάνημα που θα μου άρεσε!»

«Θα ήθελα να είχαμε μερικές ηλεκτρονικές μύγες τις οποίες θα οδηγούσαμε με ένα ρολόι. Με αυτό θα τις χρησιμοποιούσαμε σαν να είναι DRONE κι έτσι θα παρακολουθούσαμε τους άλλους, θα παίζαμε και θα κάναμε πλάκες στους φίλους μας. Και κάτι άλλο που θα ήθελα να υπάρχει είναι ένα αμάξι που θα πετάει. Αριστερά και δεξιά, μπροστά και πίσω θα έχει τους πιο δυνατούς και τέλειους έλικες και φυσικά θα είναι και πολύ cool.»

«Μετά από πολλά χρόνια θέλω να υπάρχουνε ρομπότ που να κάνουν όλες τις δουλειές των ανθρώπων, και να πηγαίνουν αυτά στους πολέμους για να μην σκοτώνονται οι άνθρωποι.»

«Τα ρομπότ της φαντασίας μου είναι:
α) Το ρομπότ «Αντίο covid» που θα εξαφανίσει τον Κορονοϊό από την ανθρωπότητα.
β) Το ρομπότ «Το θέλω-Το έχω!» που θα μου δίνει ό,τι του ζητάω.
γ) Το ρομπότ «Ζαχαρούλι» που θα μου φτιάχνει ό,τι γλυκό του ζητήσω.
δ) Το ρομπότ «Super TV» που θα είναι μια ιπτάμενη τηλεόραση και θα την πηγαίνω όπου θέλω.
ε) Το ρομπότ «ιπτάμενη καρέκλα» που θα αιωρείται και όταν κάθομαι πάνω της και θα με πηγαίνει όπου θέλω.»

«Θα ήθελα ένα ρομπότ αυτοκίνητο που να μπορούν να το οδηγούν και παιδιά! Θα ήθελα να έχει 4 πανίσχυρα μοτέρ που θα επιτρέπουν την λειτουργία της τετρακίνησης. Επίσης αυτόματα φρένα για να σταματάει σε περίπτωση που το αυτοκίνητο φτάσει σε απόσταση 1 μέτρου από κάθε κίνδυνο - θα περιέχει στον εγκέφαλο του ένα αρχείο που θα είναι περασμένοι όλοι οι κίνδυνοι. Θα μπορεί να πετάξει με έλικες σε ταχύτητα 2.500.00km/h με τον αισθητήρα κίνησης, θα έχει αισθητήρα όρασης ο οποίος θα μπορεί να βλέπει το περιβάλλον γύρω από το αυτοκίνητο για να υποστηρίζονται κάποιες λειτουργίες. Επίσης, θα υπάρχει μια μεγάλη οθόνη που θα έχει αυτές τις λειτουργίες: είσοδος στο ίντερνετ, λειτουργία mycarsmartPC για να γίνεται η οθόνη υπολογιστής, επικοινωνία με την υποστήριξη κλπ. Αναπαυτικά καθίσματα και ρομποτικό τιμόνι ώστε να υπάρχει «επικοινωνία» με τους άλλους αισθητήρες. Τέλειο Design και baterboost. Έτσι δεν θα τελειώνει ποτέ η ενέργεια του.»
Συντάκτες: Μυρτώ Πυρουνάκη, Χρήστος Συρίγος, Ηλέκτρα Λόη,
Έκτωρ Φυντανάκης, Εύη Κουτλή, Μαρία Παπαδοπούλου,
Δημήτρης Μπαρμπούνης, Γιάννης Κυριανάκης, Αρετή Αλεξανδρή,
Δώρα Πρέκα, Αγγελής Νομικός, Αντώνης Ζαρμπώνης, Ηλίας Πρέκας,

      Μαθητής/τρια: 3ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΜΟΥΠΟΛΗΣ
Τάξη: Ε
Σχολικό έτος: 2020-21

 

Ένα χριστουγεννιάτικο ποίημα!

Μια φορά και ένα καιρό
ήταν τα Χριστούγεννα με τα δώρα
και μετά ήρθαν και τα μελομακάρονα
και τα μπισκότα με τα αστέρια
και τα κίτρινα αστεράκια
και άλλα δωράκια με χρώματα σε κορδέλες με φιόγκους
Πού θα κάνεις ένα δώρο τα Χριστούγεννα;
Στη μαμά και τον μπαμπά.
η γιαγιά μου έφερε μπισκότα με αστέρια και δέντρα μικρά
με καφέ και χρώματα πολλά.
Μετά ήρθε,
μετά τι ήρθε;
Μετά
ο μπαμπάς, η μαμά, ο Χρήστος, η Μαρία και ω Θωμάς
κοιμηθήκαμε.
Κάθε μελομακάρονο του Αϊ-Βασίλη
με το κόκκινο σκουφάκι και την κόκκινη στολή
μπήκε και ήπιε το ποτό της βασίλισσας.
Χιονίζει και φουσκώνει τις φούσκες
έχει πάνω επιτραπέζια και τα παιχνιδάτικα μουστάκας και ψωνίζεις
τα αρτοπωλεία μουστακούλουρα και κουλούρες χριστουγεννιάτικες
τρως galacticbureka.
Κερνάω γλυκές αλχημείες και ξωτικά
Αϊ-Βασίληδες γλεντήσαμε,
Γλεντήσαμε,
φωτάκια πολύχρωμα με παιδιά και πολλά
χορεύανε!

      Μαθητής/τρια: ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
Τάξη: Ε
Σχολικό έτος: 2020-21

 

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ

Μια φορά που πήγαινε ο Άι-Βασίλης να παραδώσει τα δώρα, πήγε να κατέβει από μια καμινάδα και? κόλλησε, γιατί δε χωρούσε. Μετά, ήρθαν τα ξωτικά του με μία βεντούζα τουαλέτας για να τον βγάλουν. Για να μη βαριέται του έδωσαν και ένα μπισκότο να μασουλάει. Τα ξωτικά τα κατάφεραν και αφού έβγαλαν τον Άι-Βασίλη από την καμινάδα, προσπάθησαν να ανοίξουν το παράθυρο και τελικά ο Άι-Βασίλης έβαλε τα δώρα κάτω από το δέντρο και ξεκίνησε για ένα άλλο σπίτι.
Συνέχιζε να μοιράζει τα δώρα, ώσπου τα μοίρασε σε όλον τον κόσμο. Στο δρόμο της επιστροφής για το σπίτι του, τι να δει; Ο Βόρειος Πόλος ήταν άφαντος! Όσο τον έψαχναν, έπιασε χιονοθύελλα. Επειδή ήταν δυνατή, πήγαν σε μια σπηλιά και κρύφτηκαν εκεί μέχρι να κοπάσει. Όταν τελείωσε, δεν μπορούσαν να βγουν έξω επειδή η χιονοθύελλα είχε σκεπάσει όλη τη σπηλιά και την έξοδο. Πέρασαν εκεί το βράδυ τους!
Την επόμενη μέρα, ήρθε μια πολική αρκούδα και άρχισε να σκάβει το χιόνι από την είσοδο. Εκείνη την ώρα, ο Άι-Βασίλης και τα ξωτικά τρόμαξαν. Η αρκούδα μπήκε μέσα στη σπηλιά, είδε τα ξωτικά και ανάμεσα σε αυτά αναγνώρισε ένα ξωτικό, τον Ρούμπι, το οποίο της είχε σπάσει το πολύτιμο i-phone της τις προάλλες! Τότε η αρκούδα θύμωσε και όρμησε κατά πάνω τους. Ξαφνικά, ο Άι-Βασίλης βρήκε μία έξοδο πίσω από μία μεγάλη πέτρα και είπε στα ξωτικά: «Μπορεί να έχετε όλοι υψοφοβία, αλλά θα πηδήξουμε!»
Όταν πήδηξαν, τα ξωτικά και ο Άι-Βασίλης βρέθηκαν σε ένα μονοπάτι. Το ακολούθησαν και τους οδήγησε σε ένα σπίτι, μέσα στο οποίο ήταν όλα τα παιδιά της Ε? δημοτικού. Ο Άι-Βασίλης και τα ξωτικά, όταν μπήκαν μέσα στο σπίτι, κέρασε τα παιδιά γλειφιτζούρια! Τα παιδιά έμειναν με το στόμα ανοιχτό, επειδή είδαν τον Άι-Βασίλη. Μοιράστηκε μαζί τους το πρόβλημά του, ότι δεν μπορεί να βρει το Βόρειο Πόλο. Τότε, ένα από αυτά του εκμυστηρεύτηκε ότι ο Βόρειος Πόλος είχε λιώσει? Ο Άι-Βασίλης ταράχτηκε πολύ που άκουσε ότι το σπίτι και τα εργοστάσια παιχνιδιών καταστράφηκαν και ρώτησε τα παιδιά: «Είναι αλήθεια όλα αυτά;». Τα παιδιά το επιβεβαίωσαν: «Το έχουν ελέγξει οι επιστήμονες. Ευθύνεται η κλιματική αλλαγή. Εκεί που πριν λίγο βρισκόταν ο Βόρειος Πόλος, τώρα απλά υπάρχει μια θάλασσα γεμάτη παιχνίδια.»
Τα παιδιά είπανε στον Άι-Βασίλη να πάει μαζί με τα ξωτικά του σε ένα δωμάτιο για να ξεκουραστούν. Όμως, όλα τα δωμάτια εκεί ήταν βρώμικα και ξαφνικά εμφανίζεται μια μάγισσα. Με ένα ξόρκι, εξαφάνισε τα παιδιά και έστειλε τον Άι-Βασίλη και τα ξωτικά σε ένα από τα βρωμερά δωμάτια. Αφού περάσαν πολλές μέρες, ο Άι-Βασίλης και τα ξωτικά είδαν την κυρία Δώρα, την κυρία Άρια και τα παιδιά να πλησιάζουν κρυφά. Τους ελευθέρωσαν και έτρεξαν γρήγορα να βγουν έξω. Όταν βγήκαν, προσπάθησαν να βρουν ένα μέρος να μείνει ο Άι-Βασίλης και τα ξωτικά. Τότε, ήρθε μια ιδέα στα παιδιά! Να μείνουν στη Σύρο! Αμέσως ο Άι-Βασίλης και τα ξωτικά είπαν το ναι! Σκέφτηκαν όμως, ότι επειδή είναι πολύ διάσημοι, θα το μάθαιναν όλοι. Ένα ξωτικό, είπε: «Μπορούμε να μασκαρευτούμε!», στον Άι-Βασίλη όμως φάνηκε όχι τόσο έξυπνη ιδέα. Τα ξωτικά του είπαν: «Βρες εσύ μια λύση!»
Τότε, ξαφνικά ήθελαν να ξεκουραστούν και πέσαν να κοιμηθούν. Όταν ξύπνησε ο Άι-Βασίλης, συνειδητοποίησε ότι όλα αυτά ήταν ένα όνειρο. Αφού κατάλαβε πως ο Βόρειος Πόλος ήταν στη θέση του, πήγε στην κουζίνα, έφτιαξε μια γαριδομακαρονάδα για να ηρεμήσει, άνοιξε την τηλεόραση και είδε ειδήσεις του Βόρειου Πόλου.
Συγγραφείς: Οι μαθητές και
μαθήτριες της Ε? Δημοτικού

      Μαθητής/τρια: 3ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΜΟΥΠΟΛΗΣ
Τάξη: Ε
Σχολικό έτος: 2020-21

 

Δείτε περισσότερα...

Άρθρο 

Δεν υπάρχουν ακόμη σχετικά άρθρα

 Δείτε περισσότερα...

Δεν υπάρχουν ακόμη σχετικά άρθρα

 Δείτε περισσότερα...

 

Έρευνα 

 Χριστουγεννιάτικα έθιμα από όλο τον κόσμο!

Σε αυτό το άρθρο έχουμε βάλει θέμα - και τίτλο - τα Χριστουγεννιάτικα έθιμα από όλο τον κόσμο. Αυτά τα έθιμα είναι κατά την γνώμη μου πολύ ενδιαφέροντα. Θα σας πρότεινα, τώρα που είμαστε όλη μέρα στο σπίτι μας και καμιά φορά δεν έχουμε τι να κάνουμε, θα μπορούσαμε να «μιμηθούμε» αυτά τα έθιμα για να έχουμε κάτι να ασχολούμαστε.
Το ξέρατε ότι τα Χριστούγεννα οι Γάλλοι έχουν το παραδοσιακό τους τραπέζι, το «Reveillon» (ρεβεγιόν) όπου αποτελείται από θαλασσινά και κυρίως στρείδια;
Ή ότι στη Δανία πριν από τα Χριστούγεννα φτιάχνονται πολλά χειροποίητα στολίδια για τον στολισμό τον σπιτιών; Οι περισσότερες οικογένειες φτιάχνουν μόνες τους το παραδοσιακό Αλεξανδριανό στεφάνι με τέσσερα κεριά που συμβολίζουν τις τέσσερις Κυριακές μέχρι την ημέρα των Χριστουγέννων.
Στο Βέλγιο τα παιδιά κρεμάνε τις κάλτσες των δώρων στο τζάκι και βάζουν σανό και ζάχαρη για το άλογο του Stinkerclaas (Άγιος Βασίλης).
Στην Νορβηγία, τη νύχτα των Χριστουγέννων τα παιδιά βάζουν ένα μπολ με κουρκούτι από αλεύρι στον Julenissen (τον Νορβηγό Άγιο Βασίλη), όπως εμείς του βάζουμε ένα ποτήρι γάλα κι ένα μπισκότο.
Στη Φινλανδία, στο χωριό του Άγιου Βασίλη, εκεί πέρα έχουνε ταμπέλες: «Περνάει Άγιος Βασίλης από εδώ» που, σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, τις κρατάνε όλο τον χρόνο. Ακόμη, στη Φινλανδία (λογικά και σε άλλες χώρες της Σκανδιναβίας), ο Άγιος Βασίλης λέγεται «Άγιος Νίκολας» (που είναι το αυθεντικό όνομα του Άγιου Βασίλη).
Στην Ελβετία ο Άγιος Βασίλης λέγετε ?Samichlaus? και δίνει δώρα από τις 6 Δεκεμβρίου. Οι τέσσερις εβδομάδες πριν τα Χριστούγεννα γιορτάζονται με το γιορτινό στεφάνι και το γιορτινό ημερολόγιο.
Στη Ρωσία και σε πολλές άλλες σλαβικές χώρες τα δώρα μοιράζει την Παραμονή της Πρωτοχρονιάς ο ??? ????? (Ded Moroz), ο Γέροντας του Χιονιά με τη βοήθεια ενός κατάξανθου νεαρού κοριτσιού την Snegurochka. Στην διπλανή Ουκρανία η ίδια παράδοση μιλάει για τον Γέροντα του Πάγου που φθάνει με το έλκηθρο το οποίο σέρνουν μόνο τρεις τάρανδοι, ενώ τον συνοδεύει και ένα κοριτσάκι, το Κορίτσι-Νιφάδα, που φοράει ένα λαμπερό μπλε κοστούμι με λευκή γούνα και ένα στέμμα που έχει το σχήμα μιας νιφάδας χιονιού!
Στην Πολωνία, αντίθετα, συναντάμε τέσσερις διαφορετικές παραδόσεις ταυτόχρονα ανάλογα με την περιοχή. Για τα δώρα, λοιπόν, είναι υπεύθυνος ο Άγιος Νικόλαος (?wi?ty Miko?aj), ο «άνθρωπος αστέρι» (Gwiazdor), ο «άγγελος» (Anio?ek) ή ο «Μικρός Χριστός» (Dzieci?tko ) ενώ σε άλλες περιοχές επιλέγουν τον Dziadek Mr?z, τον γέροντα Χιονιά.
Λίγο πιο νότια από εμάς, στην Αίγυπτο, τα Χριστούγεννα γιορτάζονται από τους χριστιανούς Αιγύπτιους στις 7 Ιανουαρίου κάθε χρόνο, που συμπίπτει με τις 29 του μηνός Κχιάχκ (khiakh) του κοπτικού ημερολογίου. Τα Χριστούγεννα, οι πλούσιοι μοιράζουν λουκουμάδες (zalabya) και κέφαλους (bouri). Οι εκκλησίες στολίζονται πάντα με ειδικά φώτα και κεριά. Επίσης, δίνονται κεριά στους φτωχούς που συμβολίζουν τα κεριά με τα οποία ο Ιωσήφ προστάτευσε την Παναγία, τη νύχτα που γεννήθηκε ο Ιησούς. Τα μεσάνυχτα ο παπάς τελεί ειδική λειτουργία. Μετά από αυτή τη λειτουργία, οι οικογένειες επιστρέφουν σπίτι, στο γιορτινό τραπέζι για να τερματίσουν τη νηστεία. Τα γλυκά τους έχουν σχήμα σταυρού. Αυτή τη βραδιά, τα παιδιά λαμβάνουν δώρα και ρούχα.
Στη Μ. Βρετανία τα παιδιά περιμένουν με αγωνία τον Πατέρα των Χριστουγέννων (Father Christmas), αλλά δεν ταχυδρομούν το γράμμα με τις επιθυμίες τους. Το ρίχνουν στη φωτιά στο τζάκι ώστε να ανέβει από την καμινάδα για να ταξιδέψει ως το Βόρειο Πόλο. Αν το γράμμα καεί αμέσως πρέπει να το ξαναγράψουν.
Στην Ιρλανδία είναι πάλι ο Father Christmas που έρχεται τα μεσάνυχτα αλλά βρίσκει στο τζάκι αντί για κάλτσες, μεγάλες? χριστουγεννιάτικες τσάντες - καταλαβαίνετε γιατί- και έξω από την πόρτα του σπιτιού μια μπύρα και μια κρεατόπιτα για να χορτάσει την πείνα του?
Οι λίγοι Κινέζοι που πιστεύουν στο Χριστό στολίζουν χριστουγεννιάτικα δέντρα με πολύχρωμα στολίδια που έχουν κατασκευάσει από χαρτί, όπως λουλούδια, γιρλάντες και φαναράκια. Τα παιδιά κρεμάνε βαμβακερές κάλτσες, περιμένοντας τον Λαμ Κουνγκ Κουνγκ, δηλαδή τον «Καλό γερο-πατέρα», να τους φέρει τα γλυκά και τα δώρα τους.
Οι Ιάπωνες περιμένουν την παραμονή των Χριστουγέννων τον δικό τους Άι-Βασίλη, τον Χοτέισο, που έχει μάτια και πίσω από το κεφάλι - τρομακτικό ε; - και κρατάει μια μεγάλη σακούλα με παιχνίδια. Στη εξωτική Χαβάη, ο Άι-Βασίλης δεν χρησιμοποιεί έλκηθρο αλλά ένα κανό και τα παιδιά εκεί πηγαίνουν πρωί-πρωί στην παραλία για να δοκιμάσουν το Wind-surf που πήραν για δώρο!
Λίγο πιο κάτω, στη Νέα Ζηλανδία, τα Χριστούγεννα έρχονται στη μέση του καλοκαιριού. Παραδοσιακά, οι οικογένειες γιορτάζουν τα Χριστούγεννα στην παραλία. Παρόμοιες συνήθειες έχουν στη διπλανή Αυστραλία οπού μετά το χριστουγεννιάτικο γεύμα όλοι πηγαίνουν μια βόλτα στην αμμουδιά ή για ένα παιχνίδι κρίκετ. Το αστείο είναι πως το έλκηθρο του Άι-Βασίλη δεν το σέρνουν τάρανδοι, αλλά οχτώ καγκουρό!

Συντάκτης: Γιάννης Κυριανάκης
Ρεπόρτερ: Έκτωρ Φυντανάκης, Αγγελής Νομικός, Αντώνης Ζαρμπώνης, Γιάννης Κυριανάκης

      Μαθητής/τρια: 3ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΜΟΥΠΟΛΗΣ
Τάξη: Ε
Σχολικό έτος: 2020-21

 

 ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ

Η Augusta Ada King-Noel ήταν Αγγλίδα μαθηματικός και συγγραφέας, γνωστή κυρίως για την εργασία της στον μηχανισμό γενικής χρήσης στην Αναλυτική Μηχανή ? η οποία χρησίμευσε ως πρόδρομος στον σύγχρονο υπολογιστή. Αν και κέρδισε λίγη δημόσια αναγνώριση κατά τη διάρκεια της ζωής της, η Ada Lovelace θεωρείται τώρα πρωτοπόρος και πρόδρομος της εποχής των υπολογιστών.
Παρόμοια με την Ada Lovelace, η Grace Hopper βοήθησε να πρωτοπορήσει στον προγραμματισμό των υπολογιστών. «Οι άνθρωποι είναι αλλεργικοί στην αλλαγή», είπε κάποτε. «Αγαπούν να λένε: το έχουμε κάνει πάντα με τον τρόπο αυτό. Προσπαθώ να πολεμήσω αυτό. Γι? αυτό έχω ένα ρολόι στον τοίχο μου που τρέχει αριστερόστροφα». Η πρωτοποριακή στάση της επεκτάθηκε σε όλη τη διάρκεια της καριέρας της. Εργάστηκε στο UNIVAC I ? ο πρώτος εμπορικός ηλεκτρονικός υπολογιστής στις ΗΠΑ ? και επίσης πιστώνεται με τον όρο ?bug computer?. Η Hopper εφηύρε επίσης τη FLOW-MATIC ? την πρώτη γλώσσα επεξεργασίας δεδομένων που μοιάζει με αγγλικά ? η οποία προκάλεσε την ανάπτυξη της COBOL, η οποία έγινε η τυπική γλώσσα λειτουργίας του Ναυτικού.
Η Radia Perlman δημιούργησε τον αλγόριθμο πίσω από το πρωτόκολλο Spanning Tree Protocol (STP), το οποίο είναι ένα κρίσιμο τμήμα της θεμελιώδους βάσης του διαδικτύου. Παρ? όλα αυτά, επιμένει ότι «το Διαδίκτυο δεν εφευρέθηκε από κανένα άτομο. Στη μηχανική, το θέμα είναι να γίνει η δουλειά και οι άνθρωποι είναι ευτυχείς να βοηθήσουν. Θα πρέπει να είστε γενναιόδωροι με την αναγνώριση και θα πρέπει να είστε ευτυχείς με το να βοηθάτε τους άλλους».
Η Μαρία Κιουρί ήταν μια Πολωνή χημικός. Γεννήθηκε το 1867 και έφυγε από τη ζωή στις 4 Ιουλίου του 1934 λόγω της ραδιενέργειας. Σε συνεργασία με τον σύζυγό της, Πιερ Κιουρί, ανακάλυψε το ράδιο και μελέτησε για τα φαινόμενα της ραδιενέργειας. Η Μαρία Κιουρί ήταν η πρώτη γυναίκα που έγινε καθηγήτρια στο πανεπιστήμιο της Σορβόννης, ενώ τιμήθηκε δύο φορές με το βραβείο Νόμπελ. Η Μαρία Κιουρί, μαζί με τα τέσσερα αδέλφια της, μεγάλωσε σε μια πολύ δύσκολη εποχή για την Πολωνία, αφού δεν είχαν περάσει πολλά χρόνια από την αποτυχημένη επανάσταση το 1863. Από μικρή ξεχώριζε στο σχολείο για τις ικανότητές της στα μαθηματικά και στη φυσική. Το 1912 η Μαρία Κιουρί χειρουργήθηκε στα νεφρά. Από το 1933 η υγεία της ήταν σε κρίσιμη κατάσταση λόγω της ραδιενέργειας.

Συντάκτες: Μαρία Παπαδοπούλου, Χρήστος Συρίγος

      Μαθητής/τρια: 3ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΜΟΥΠΟΛΗΣ
Τάξη: Ε
Σχολικό έτος: 2020-21

 

  Δείτε περισσότερα...

 

Φωτογραφίες 

Απορίες...

Απορίες Αη Βασίλη...

      Μαθητής/τρια: ΠΥΡΟΥΝΑΚΗ
Τάξη:
Ε
Σχολικό έτος: 2020-21

 

Γιορτινή Ερμούπολη!

Ολόφωτη πόλη!
Αρετή, Μυρτώ, Μαργαρίτα

      Μαθητής/τρια: 3ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΜΟΥΠΟΛΗΣ
Τάξη:
Ε
Σχολικό έτος: 2020-21

 

Γιορτινή Ερμούπολη!

Βγήκαμε με τις φωτογραφικές μας μηχανές στην Ερμούπολη και να τι είδαμε!

Αρετή, Μυρτώ, Μαργαρίτα

      Μαθητής/τρια: 3ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΜΟΥΠΟΛΗΣ
Τάξη:
Ε
Σχολικό έτος: 2018-2019

 

 Δείτε περισσότερα...

Επιστήμη 

 Το αστέρι των Χριστουγέννων

Τι φως και χρώμα κι ομορφιά να
σκόρπιζε το αστέρι
όπου στην κούνια του Χριστού
τους Μάγους έχει φέρει;
Κ. Παλαμάς
Η ιστορία της γέννησης του Χριστού είναι μια από τις πιο γνωστές διηγήσεις που υπάρχουν. Κάποιες όμως φορές οι πληροφορίες που φτάνουν ως εμάς από την παράδοση ή τοπ σχολείο δεν είναι ξεκάθαρες. Μια από τις πιο θολές περιπτώσεις αφορά το αστέρι της Βηθλεέμ. Πώς ξέρουμε για την ύπαρξη αυτού του αστεριού;
Από τα επίσημα ευαγγέλια μόνο του Ματθαίου αναφέρει ότι οι μάγοι καθοδηγήθηκαν από τα αστέρια αλλά όχι κάποιο συγκεκριμένο, ενώ σε ένα από τα απόκρυφα ευαγγέλια υπάρχει η αναφορά για ένα λαμπρό άστρο. Για το τι ήταν τελικά εκείνο που παρατηρούσαν οι μάγοι από τη Βαβυλώνα υπάρχουν τρεις βασικές θεωρίες.
Η πρώτη θεωρεί ότι επρόκειτο για κάποιον κομήτη. Πράγματι υπολογίζεται ότι ο κομήτης του Halley εμφανίστηκε στον ουρανό εκείνη την εποχή. Ο κομήτης αυτός ταυτοποιήθηκε για πρώτη φορά από τον Edmond Halley το 1705. Οι κομήτες, ουράνια σώματα από πάγο και αέρια, εμφανίζονται με εντυπωσιακές ουρές. Όμως ένας κομήτης θεωρούνταν κακό σημάδι από τους αστρολόγους και δεν θα μπορούσε να συνδεθεί με τη γέννηση κάποιου σημαντικού ανθρώπου. Επιπλέον ένας κομήτης είναι ένα σύντομο χρονικά συμβάν και δεν μπορεί να είναι ορατό σε ολόκληρο το ταξίδι από τη Βαβυλώνα μέχρι τη Βηθλεέμ που εκείνη την εποχή θα χρειαζόταν μήνες.
Η δεύτερη θεωρία συνδέει το άστρο της Βηθλεέμ με μια έκρηξη καινοφανούς ή υπερκαινοφανούς. Αυτές οι εκρήξεις είναι ο εντυπωσιακός θάνατος μεγάλων αστεριών και αποτελούν πολύ φωτεινά συμβάντα στον ουρανό σε τέτοιο βαθμό που τα παρατηρούν και οι απλοί άνθρωποι. Καμία όμως ιστορική αναφορά δεν υπάρχει για κάτι τέτοιο.
Η Τρίτη θεωρία, στηρίζεται περισσότερο στο κατά Ματθαίον και θεωρεί την αναφορά περί πολύ λαμπρού άστρου μεταγενέστερη υπερβολή. Θεωρεί λοιπόν ότι αυτό που έβλεπαν οι μάγοι ήταν μία πλανητική «σύνοδος» του Δία του Κρόνου και της Αφροδίτης. Σύνοδος είναι η ευθυγράμμιση της Γης με πλανήτες. Στην πλανητική εκείνη σύνοδο που συνέβη κάπου μεταξύ 7 και 2 πΧ, ο Δίας ο Κρόνος και η Αφροδίτη βρέθηκαν στην ίδια ευθεία με τη Γη έτσι που οι τρεις πλανήτες φαίνονταν σαν ένα μεγάλο αστέρι. Αυτή η θεωρία είναι η πιο εύλογη. Οι μάγοι της Βαβυλώνας προέρχονταν από ένα πολιτισμό με μεγάλη αστρονομική παράδοση που είχε θεοποιήσει τα άστρα και είχε καταστρώσει λεπτομερή χαρτογράφηση του ουρανού. Θα είχαν επομένως προβλέψει τη σύνοδο και θα την παρατηρούσαν από κοντά. Στο φαινόμενο αυτό, μετά παρέλευση δύο ή τριών μηνών, ο Δίας δύει ή εξέρχεται από την τροχιά. Τότε παρατηρείται και πάλι το ίδιο έντονο φωτεινό φαινόμενο που παρουσιάζεται στην αρχή, σαν να εμφανίζεται εκ νέου. Το γεγονός αυτό ταιριάζει με την παρατήρηση του Ματθαίου ότι οι Μάγοι πορευόμενοι προς τη Βηθλεέμ, «ε?δον» τον «?στέρα» και «?χάρησαν χαρ?ν μεγάλην σφόδρα», προσθέτοντας ότι ο «?στέρας» αυτός ήταν ίδιος με εκείνον «?ν ε?δον ?ν τ? ?νατολ?» (Ματθ. 2,9-10). Καθώς ένα ταξίδι από τη Μεσοποταμία στην Παλαιστίνη με τα μέσα της εποχής απαιτούσε δύο ή τρεις μήνες, η χρονική αυτή απόσταση ταιριάζει με την αντίστοιχη φυσική κίνηση του πλανήτη Δία και τη διπλή εμφάνιση του κατά την είσοδο και έξοδο από την τροχιά συνάντησης με τους άλλους δύο πλανήτες.
Φέτος θα έχουμε τη σπάνια ευκαιρία να ξαναδούμε τα δύο τρίτα του «άστρου της Βηθλεέμ» μία ώρα μετρά τη δύση του Ηλίου στις 21 και στις 22 Δεκεμβρίου στο δυτικό μέρος του ουρανού και χαμηλά στον ορίζοντα. Ο Κρόνος και ο Δίας θα βρίσκονται τότε σε σύνοδο. Αν βρίσκεται κανείς σε σχετικά σκοτεινό μέρος όπου ο ουρανός δεν έχει σύννεφα ας μη χάσει την ευκαιρία!
Πηγές:
1) https://www.iefimerida.gr/news/82922/τι-ήταν-το-«άστρο-της-βηθλεέμ»-που-οδήγησε-
2) https://www.huffingtonpost.gr/entry/pos-na-deite-to-asteri-tes-vethleem-ena-spanio-fainomeno-poe-etan-xana-orato-prin-800-chronia_gr_5fd8c633c5b689a6230e0b19
3) https://nightskygreece.gr/to-asteri-tis-vithleem/
4) http://www.physics4u.gr/faq/starbethlehem.html

      Μαθητής/τρια: ΖΑΝΝΗΣ ΝΟΜΙΚΟΣ
Τάξη: ΣΤ
Σχολικό έτος: 2020-21

 

 Δείτε περισσότερα...

Δεν υπάρχουν ακόμη σχετικά άρθρα

  Δείτε περισσότερα...

 

Άρθρο 

Δεν υπάρχουν ακόμη σχετικά άρθρα

 Δείτε περισσότερα...

 

Συνταγές 

Χριστούγεννα χωρίς γλυκάκια γίνεται;

Χριστούγεννα ήρθαν ξανά! Πρέπει το τραπέζι να έχει μια λιχουδιά, ένα γλυκάκι νόστιμο πολύ, με φρέσκα υλικά στο τραπέζι σας να μοσχοβολά!

~ Χριστουγεννιάτικο κέικ με αποξηραμένα φρούτα ~


Υλικά
Για το κέικ
? 200 γρ. βούτυρο αγελάδoς , σε θερμοκρασία δωματίου
? 200 γρ. καστανή ζάχαρη
? 200 γρ. αλεύρι για όλες τις χρήσεις
? 1/2 κουτ. γλυκού μπέικιν πάουντερ
? 4 αυγά, χτυπημένα ελαφρά
? 50 γρ. αμύγδαλα λευκά, αλεσμένα στο μούλτι μέχρι να γίνουν σκόνη
? 100 ml κονιάκ ή sherry
? 250 γρ. σταφίδες μαύρες
? 250 γρ. σταφίδες ξανθές
? 170 γρ. μείγμα από χουρμάδες και ξερά βερίκοκα, ψιλοκομμένα
? 11?2 κουτ. γλυκού μείγμα από τριμμένο γαρίφαλο, μοσχοκάρυδο και
κανέλα

Για τη βουτυρόκρεμα
? 250 γρ. βούτυρο αγελάδος, σε θερμοκρασία δωματίου
? 4 φλιτζ. τσαγιού ζάχαρη άχνη
? 2 κουτ. σούπας φρέσκο γάλα, πλήρες
? 1/2 κουτ. γλυκού κρεμόριο (σε μπαχαράδικα και μεγάλα σούπερ μάρκετ)

Για το σιρόπι ροδιού
? 500 ml χυμός ροδιού
? 300 γρ. ζάχαρη σπόροι ροδιού, για το σερβίρισμα

Διαδικασία

Κέικ: Προθερμαίνουμε τον φούρνο στους 140° C. Καλύπτουμε με λαδόκολλα τη
βάση και τα πλαϊνά μιας φόρμας διαμέτρου 20 εκ. και ύψους τουλάχιστον 10 εκ.
Αυτό θα μας βοηθήσει στο ξεφορμάρισμα. Αν η φόρμα μας είναι χαμηλότερη,
φροντίζουμε η λωρίδα λαδόκολλας που έχουμε τοποθετήσει στα πλαϊνά να είναι
φαρδιά και να εξέχει αρκετά πάνω από τα τοιχώματα.
Χτυπάμε το βούτυρο με την καστανή ζάχαρη στο μίξερ για 1-2 λεπτά.
Χαμηλώνουμε την ταχύτητα και ρίχνουμε σιγά-σιγά τα αυγά και το αλεύρι,
εναλλάσσοντάς τα. Ρίχνουμε και τη σκόνη αμυγδάλου, το κονιάκ (ή το sherry), τα ξερά φρούτα και τα μπαχαρικά και ανακατεύoυμε. Τέλος, ρίχνουμε το μπέικιν
πάουντερ, ανακατεύουμε καλά και αδειάζουμε το μείγμα στη φόρμα. Ισιώνουμε
την επιφάνεια και ψήνουμε στον προθερμασμένο φούρνο για 2 1?2 ώρες.
Δοκιμάζουμε αν έχει ψηθεί καλά το κέικ τρυπώντας το στο κέντρο με ένα ξύλινο
καλαμάκι για σουβλάκι. Αν βγαίνει υγρό, με υπολείμματα ζύμης επάνω, ψήνουμε
λίγο ακόμα. Μόλις είναι έτοιμο, το βγάζουμε, περιμένουμε 10 λεπτά και το
ξεφορμάρουμε πάνω σε μια σχάρα, όπου το αφήνουμε να κρυώσει εντελώς.
Σιρόπι ροδιού: Σε μια κατσαρόλα ρίχνουμε τον χυμό και τη ζάχαρη και τα
βάζουμε να πάρουν μια βράση. Αφαιρούμε τον αφρό που θα σχηματιστεί και
συνεχίζουμε το βράσιμο για αρκετή ώρα, μέχρι να δέσει το σιρόπι. Μπορούμε να
ελέγξουμε αν έδεσε ρίχνοντας λίγο σε ένα πιατάκι, φυσώντας το να κρυώσει
γρήγορα και τραβώντας μια γραμμή με το δάχτυλό μας. Θα πρέπει να αφήνει
δρόμο που δεν κλείνει γρήγορα.
Βουτυρόκρεμα: Χτυπάμε στο μίξερ το βούτυρο με την άχνη σε μέτρια ταχύτητα,
μέχρι το μείγμα να γίνει κρεμώδες. Ρίχνουμε το γάλα και το κρεμόριο και
ξαναχτυπάμε για 1 λεπτό, μέχρι να γίνει μια ομοιογενής σταθερή κρέμα. Με αυτήν καλύπτουμε το κέικ. Για πιο ωραίο εφέ, χρησιμοποιούμε μια στενόμακρη
σπάτουλα (παλέτα) για τα πλαϊνά και απλώνουμε την κρέμα με κατεύθυνση από
κάτω προς τα πάνω, για να δημιουργηθούν κάθετες λωρίδες. Πασπαλίζουμε με
σπόρους ροδιού, περιχύνουμε με σιρόπι ροδιού και σερβίρουμε.

Καλή απόλαυση!
(Μαρία, Εύη)

      Μαθητής/τρια: 3ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΜΟΥΠΟΛΗΣ
Τάξη: Ε
Σχολικό έτος: 2020-21

 

"Θαλασσινό" χριστουγεννιάτικο τραπέζι

Για ένα διαφορετικό Χριστουγεννιάτικο τραπέζι μπορείτε αντί για γαλοπούλα φέτος να επιλέξετε ένα ωραίο ψαράκι ψητό στη λαδόκολλα!

Για αυτή τη συνταγή θα χρειαστείτε:
1 τσιπούρα
40 γρ. άνηθο
1 λεμόνι σε φέτες
μισό κουταλάκι του γλυκού χοντρό αλάτι
μια πρέζα πιπέρι φρεσκοτριμμένο
1 λεμόνι - τον χυμό του
2 κουταλιές της σούπας ελαιόλαδο

Εκτέλεση:
1. Κόψτε δύο κομμάτια λαδόκολλα και τοποθετήστε τα στο πάτο ενός ταψιού.
2. Αλατίστε το ψάρι μέσα και έξω.
3. Τοποθετείστε τις φέτες λεμονιού στην κοιλιά, το πιπέρι καθώς και τον άνηθο.
4. Τυλίξτε την λαδόκολλα και ψήστε σε προθερμασμένο φούρνο στους 220 βαθμούς για 20 λεπτά.
5. Όση ώρα ψήνεται το ψάρι, βάλτε σε ένα μπολ το ελαιόλαδο και το χυμό λεμονιού και ανακατέψτε μέχρι να ομογενοποιηθούν.
6. Όταν το ψάρι ψηθεί, βγάλτε το από τον φούρνο και αφήστε το λίγο να κρυώσει.
7. Ανοίξτε προσεκτικά την λαδόκολλα και περιχύστε το ελαιόλαδο με τον χυμό λεμονιού.

Το ψάρι σας είναι έτοιμο για να μπει στο κέντρο του γιορτινού σας τραπεζιού!

(Ηλίας, Ηλέκτρα, Σπύρος, Δώρα)

      Μαθητής/τρια: 3ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΜΟΥΠΟΛΗΣ
Τάξη: Ε
Σχολικό έτος: 2020-21

 

 Δείτε περισσότερα...

Άρθρο 

Δεν υπάρχουν ακόμη σχετικά άρθρα

 Δείτε περισσότερα...

Δεν υπάρχουν ακόμη σχετικά άρθρα

 Δείτε περισσότερα...